Jack Storms: Az üvegszobrász

2019.12.01

Nagyon tehetséges atléta és motivált hallgató volt, New Hampshire-ben nőtt fel, csak a későbbi életben fedezte fel a kortárs művészet szenvedélyeit, és 30 éves korában végzett a Plymouth Állami Egyetemen, ahol a művészeti szakon végzett. Junior évében történt, ami végül belépőjévé vált örökségébe, egy üvegművész stúdiójába, amely az iskolája közelében volt, és fenomenálisan ritka stílusú üvegművészeti alkotást készített, amely ötvözi az ólomkristályt és a dikroikus üveget, hideg vágás eljárással.

Maga a folyamat, amely csak egy üvegszobor elkészítéséhez is több hét szükséges, ami hihetetlenül intenzív és fizikailag kihívásokkal jár. Az ilyen képzőművészetben dolgozó üvegművészek száma rendkívül alacsony.

Több mint egy évig együttműködve a kézművesekkel, Jack megtanulta ennek a hihetetlenül nagy kihívásnak és ritka művészeti formának minden alkotóelemét, aspektusát, és végül elég tapasztalt szobrász lett ahhoz, hogy 2004-ben egyedül tudjon kibontakozni a megnyitott Storm Works Studios-ban.

Hatalmas kihívást és inspirációt kapott, amikor azt mondták, hogy elképzelése lehetetlen. Jack, mint független üvegművészként elért első jelentős sikere, egy hidegmegmunkáló eszterga kitalálása és megtervezése volt. Ez a találmány lehetőséget adott neki az üveg elfordításához és az alakzatok formázásához, görbékkel és részletekkel, mintha egy fából készült anyagot formázna.

A hidegüvegvágási-folyamat - amely akár 24 hétig is eltarthat, mire az egyes üvegszobor életre kel - a formatervezés központjában kezdődik, ha ólomkristályból áll, amelyet vágunk, csiszolunk, laminálunk, és tükröző felületeket készítünk. Az optikai üvegbe csomagolva, az üvegben áthaladó fénytörés hipnotikus színű szivárványokat hoz létre. Az ismétlődő vágás, aprítás és polírozás hosszadalmas folyamata szenvedélyt, szigorú önfegyelmet és több verejtéket, könnyet igényel, mint amit bármelyik kézműves képes lenne körvonalazni. Az eredmények elgondolkodtató kortárs üvegművészeti alkotások.

Jack Storms ólomkristály szobrai szívéből és elméjéből inspirálva, a művészete középpontjában Fibonacci elmélete áll, egy nagyszerű matematikus, aki a természetben látható természetes matematikát fogalmazta meg. A természetes szépség létrejött, nem gyártott. A virág szirmától, az ananász bőréig, a Fibonacci-számok találhatók meg a természetben élő összes élőlény növekedési mintázatában.

Legyél te az első, aki értesül az újdonságokról!

KREMALA GLAS DESIGN ATALIER, 2071 Páty, Árpád u. 15., +36-20-313-3328
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el
Sütiket használunk, hogy biztosítsuk a weboldal megfelelő működését és biztonságát, valamint hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kínáljuk Neked.

Haladó beállítások

Itt testreszabhatod a süti beállításokat. Engedélyezd vagy tiltsd le a következő kategóriákat, és mentsd el a módosításokat.